maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

En härlig, uppfriskande vandring! Eller..?

Av Malin Larsson - 14 september 2011 21:24

Idag på schemat stod det vandring. Vi skulle vandra från Prästholmen till Rostberg, en jätte lång tipspromenad om allemansrätten på 12km. När vi gick där i skogen, mellan berg och dal så skulle vi enbart följa en karta, därför lyckades vi gå lite vilse några gånger. Så när vi äntligen kommit fram till Rostberg hade vi nog gått ca 15km istället. Vi utforskade skogen på djupet och fick lite extra motion bara ;)

Först gick vi upp till Eldris och den vägen var det bara skog, träd och skog vilket var jättetråkigt. I Eldris fick vi koka soppa på stormkök och äta våran matsäck. Sedan började vi gå vidare mot Rostberg, där var det uppförsbackar, träd, bäckar och ännu flera uppförsbackar! Att skolan kommer på att "ja vi ska pina dem riktigt med denna länga jobbiga vandring" det förstår jag, men vad jag inte förstår är hur en människa som har ett eget val kan komma på att "ja men imorgon ska jag nog gå på en vandring." Fyfan.


Jag har knappt tränat sen jag blev gravid med Benjamin och nu fick vi lov att gå denna "underbara" vanding. Det var ett rent helvete och skitjobbigt, tänker aldrig mer göra om det! Och vissa skulle träna på det? Hurtigruttar!

Men nu  är jag helt slut efter denna långa dag, gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards