maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Nätter ifrån himlen - tätt följt utav en natt ifrån helvetet!

Av Malin Larsson - 8 mars 2012 21:39

Nu sitter jag här, Benjamin somnade för någon timme sen - han var visserligen duktigare idag än igår, men usch så jobbigt det är att lägga honom när han hellre vill skratta och busa. 


Jag har ont i både kropp och knopp idag, och blodtrycket är nog inte på topp då jag har varit halvsnurrig hela dagen. Har nog lite sömnbrist, fick nämligen inte så mycket till sömn föregående natt..

Benjamin har ju nu i flera dagar varit fruktansvärt duktig med sömnen - han har somnat med gallret nere och han har sovit så hela natten, vissa nätter har han vaknat men då somnat om direkt efter en flaska.

Så var det därimot inte igår.. Till en början vägrade han att ligga kvar i sängen när vi försökte lägga honom, han ville hellre upp till oss, busa och skratta. Menmen vi lyckades till slut och han somnade..


Jag har inte riktigt ställt in mig efter lovet än heller så jag kom i säng kring kl 00, och somnade inte förns kring kl 2. När Benjamin sen vaknade på natten kom han upp till oss, skulle sova men bara bökade. Jaja, ingen big deal tänkte jag. Jag gick upp, värmde på flaskan jag förberett tidigare och gav honom den, med uppmaningar om att han skulle lägga sig i sin säng. Han la sig snällt och tuttade på sin flaska, jag gick tillbaka till våran säng och somnade snabbt om.


När jag vaknade nästa gång var det utav slammer i köket.. Jag visste direkt vad det var för något busfrö som höll på där inne. Taklampan var tänd och han stod på en stol vid bänken när jag kom in, micron i fullgång. Han tittade på mig, gav ifrån sig ett stort leende samtidigt som han sa "hej mamma" sedan fortsatte han att fippla på kaffekokaren. Han hade visst bestämt sig för att det var daxs för morgon.. Mamma tyckte därimot inte detsamma, och pedagogisk som man är sådär mitt inatten kunde jag inte så mycket annat än att klämma ur mig "gå och lägg dig, det är mitt i natten och man ska sova!" Han gick och la sig, jag bäddade ner honom och startade hans skiva med gonattvisor. Varpå jag även fällde upp spjällrorna. Han vart lite arg och gnällde ett tag men gav sedan upp och somnade nog. 

Men ett litet tag senare väcktes jag av honom igen, när han tog i för fulla muggar och skrek "maaaammmaaaa!! maaaaammmmaaa!!!" Jag gick in till honom och möttes återigen utav ett stort busigt leende. Jag bäddade ner honom och berättade återigen att "det är natt och man ska sova". Jag gick tillbaka till våran sköna säng och somnade nog om, för sedan vaknade jag ännu en gång utav att han stod upp i sängen och skrek på mig.

Jag orkade inte, jag ville bara få sova.


Jag puttade på Jimmy ett antal gånger innan han tillslut vaknade och jag bad honom göra en flaska.

Benjamin skrek fortfarande för fulla muggar "MAAAAAMMMMAAAAA!! MAAAMMMAAA!!!"

Nu vart även Jimmy lite arg och sa till honom på skarpen "Nu räcker det, nu ska du sova"

Varpå vi alla tre sov gott i våra sängar.. Elr ja, jag fick halvslummra iallafall i 1h ca.


Men som ordspråket säger; Fyll inte ditt liv med dagar, fyll dina dagar med liv!

Du är mitt liv Benjamin och Mamma älskar dig i alla lägen, mest utav allt hjärtat! <3  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards