maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Sovande brumljud, skolglad skrutt, oeffektivt kaffe, en mycket trött mamma och tvätt-plikt!

Av Malin Larsson - 23 april 2012 08:43

Ett bra tag sen jag skrev nu, hade faktiskt glömt bort bloggen lite om jag ska vara ärlig.. (a) Är ju så mycket lättare att bara skriva på facebook eftersom man kan göra det direkt ifrån mobilen! Men får hoppas dem skyndar på lite med dendär blogg-appen då. Men tänkte försöka komma tillbaka lite med bloggen då, så börjar väl med att berätta det korta som har gått utav min dag..


Jag vaknade först kl halv 6, tryckte på snooze på telefonen och somnade om. Nästa gång jag vaknade var kl 7.16, ajj då! Flög upp ur sängen, klädde på mig, gjorde en smörgås och drack en kopp kaffe. Tur Jimmy skulle vara hemma med Benji idag! När jag sen stod där i köket och höll på med min smörgås hörde jag mummel och någon som brummade som en bil ifrån sängen. Tänkt att lilla Benji hade vaknat och börjat leka, men nej då - han låg och pratade i sömnen. Fick mig då ett gott skratt! Haha, Mammas toker <3

När jag sedan stod i hallen för att klä på mig och gå så kom lilla skrutt upptraskande.. Kramade om honom och sa gormorgon, berättade att mamma ska till skolan. Benjamin tyckte visst att han oxå skulle följa för han svarade så glatt "Mimmi kola!" Berättade för honom att "Nej, du ska vara hemma med pappa idag" Lite besviken såg han ut, men gav inte ifrån några protesterar. Jag fick puss o kram och så gick jag. Gooosen min muntrar alltid upp min morgon!


Nu däremot kan jag tyvärr inte skratta lika gott, sitter i skolan och är mer död än levande.. Dumma kaffe som inte hjälpte! Får hoppas det blir bättre under dagen, för när jag kommer hem måste tvätten tas tag i.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Lilla skrutten 2/8 - 2010

Lilypie Third Birthday tickers

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards