maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

18år, tårta och en 1a date.

Av Malin Larsson - 12 september 2011 22:08

När jag vaknade imorse kände jag faktiskt lite ångest, jag tänkte finns det något som kallas 18års-kris? Men jag slog bort tanken och tänkte istället att jag tar dagen som den kommer, jag är ju faktiiskt fortfarande samma person även fast jag blivit 1år äldre.


Jag blev avbruten i mina tankar av att Benjamin vaknade, glad och skrek som bara den "maaaammmaaa!" JAg skrattade lite och sedan bar jag över honom till vår säng, mamma vill mysa lite på sin födelsedag. Bestämde mig ändå för att när man fyller år, då får man faktiskt vara hemma från skolan! Jag fick väcka Jimmy och sedan fick jag min lovade frukost på sängen, 2 mackor och thé blev det. I självavärket hade jag hellre fått kaffe, men någon var lite för trött och lite för lat. Sedan så fick jag enbart äta ca 1 macka, den andra slukade Benjamin för mig haha. Efter frukost bus och lite mys så klev vi upp, jag tog på mig min älskade onepiece.


Senare på dagen, kl 12 mer exakt så la vi Benjamin för att sova middag. Jag och Jimmy slängde oss in i duschen, gjorde oss iordning och sedan åkte jag med mamma för att hämta upp en tårta vi beställt på maxi. Bild på tårta osv kommer sen. Vi kom hem, åt tårta och drack kaffe.


Mot eftermiddagen åkte jag, mamma, Benjamin och Dennis till Valles. Mamma ville att jag skulle kolla ut en cykel jag önskar mig, hoppas att jag kan få mig en sådann.

 

När kvällen började närma sig så bestämde jag och Jimm oss för att vi ska göra något vi aldrig gjort förut, vi skullegå ut själva på en restaurang och äta middag. Detta kom vi på, blev våran första riktiga date haha. Så vi la Benjamin för natten, Gudfar Per och Jörgen fick passa honom ifall han vaknade vilket han visserligen nästan aldrig brukar göra. Sedan promenerade vi ner till Ljungbergs Sportbar. Jag beställde in något lammkött och Jimmy beställde plankstek, maten var gudomligt god! Till maten beställde jag en cider, min första cider lagligt! Vi tyckte efter maten att visst, vi kan väl unna oss en efterätt oxå. Efterätten blev jordgubbs/blåbärs cheesecake, skitgod även den.


När vi nu båda var proppmätta bestämde vi oss för att nu var det dags att gå hem, vi var båda även mcket trötta. På vägen hem började det att regna. Men well well, efter en sådan härlig och solig dag så sjunker ju inte humöret efter lite regn. Men nu blir det banne mig sängen, gubben min väntar redan på mig gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards