maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Min härliga skrivmaskin om bloggandet och förändringarnas klasskrångel.

Av Malin Larsson - 5 september 2011 12:02

Mycket det att mitt skrivande inte har varit så aktivt är att jag helt enkelt saknar min gamla skrivmaskin.. Skämt o sido, det är ju såklart min dator jag menar. Även fast den inte är alldeles perfekt och jag inte ens kan räkna på fingrarna hur många gånger jag elr någon annan har dampat på den, så älskar jag den! Den är bara så min helt enkelt. Den som ingen annan ger mig sådan inspiration i skrivandet, av att bara stå där och damma. *Aaatsho!*

Men tyvärr så varken kan eller vill jag frakta min dator förns om och när vi får lägenhet, det blir sådant krångel annars. Jag tror jag ska satsa på en extern hårdisk till datorn vi får ifrån skolan ist, enda problemet är att det är en mac.. I hate mac! *Räcker ut tungan och grimaserar* Fast man kanske kan lära sig gilla det oxå.


På tal om att lära sig gilla så måste jag lära mig gilla förändringar, lära mig gilla läget med skolan. Jag har inte skrivit något inlägg om hur det känns att börja skolan igen, så det kommer här; Min klass är helt okey, men jag vet inte hur många gånger jag har kallat BF09 för min klass. Även när folk har frågat vilken klass jag går i så har jag fått lov att stoppa mig själv, för det är inte BF09 jag går i längre utan BF10. Alright, jag saknar BF09. Vi hade alltid en massa oenigheter, bråk och oändliga diskussioner. Jag saknar allt dedär, med dem. Det är inte bara de att dem är jämnåriga och skulle vara på samma nivå, för något sånt är nog ändå inte sant. Det är inte bara dem som personer. Det är att dem nästan känner mig utan och innan, dem vet hur jag är som person. Men som sagt bara att gilla läget, om ett år kanske jag sitter här och känner exakt samma sak för klassen som jag går i nu, BF10.


Hittade även denna riktigt charmiga bild på iaf en del av klass BF09 när vi gick ut 1an, fick ju bara lov att lägga ut den för att berika min blogg med bilder haha. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards