maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Puttinuttigt och rörigt - riktigt osäker mamma. Nej, otänksam och överbeskyddande mamma*

Av Malin Larsson - 9 augusti 2011 21:14

Idag var andra dagen av inskolningen för Benjamin på dagis, men jag blir bara mer och mer tveksam. Ja jag vet, enbart två dagar därav sammanlagt max 6h. Men det är bara en dålig känsla jag har, en liten röst från mamma hjärtat som viskar att "dehär är inte okey, detta kommer inte att bli bra" Ja jag vet att alla är oroliga när deras lilla barn ska börja dagis, men när personalen bara är obeslutsam, vek och rörig då känns det verkligen inte bra?


Dehär två dagarna, därav sex timmarna som vi har varit där har det varit som max 5st barn. Ungarna har sprungit, dem har slagits, bråkat och dem har skrikit. Ingen ordning alls, inget lugn, ingen planering och inget schema (förutom dem fasta mat och sovtiderna då förstås)

Ursäkta ordvalet, men hur i helvete blir det när barnen är 15-20st?

Benjamin kommer gå i höga varv, han kommer skrika och han kommer bråka.

Han kommer helt att ta övertag över personalen.


Jag glömde en faktor i det hela, en ganska stor en. Det är inte bara inskolning för barn och föräldrar utan även för dagispersonlen, dem ska lära känna det nya barnet och deras behov. Alla gör olika och på sitt sett, olika uppfostran och väderingar.

Men nu när inskolningen lider mot sitt slut, så kan jag äntligen känna lugn när jag lämnar honom där ensam med dem. Bortsett från ett litet hugg i mammahjärtat, en klump i magen och en våg av rastlöshet när man passerat grindarna så funkar det. Men mamma vänjer väl sig snart hon oxå ;) snart blir det ju faktiskt fullt upp med skola om dagarna!


Och min lilla grabb är ju så duktig! Han bryr sig inte mycket när mamma går inte, det är lite gnäll men 2min senare så är allt som vanligt igen. Han roar sig själv och både äter och sover hur bra som helst. Mammahjärtat växer så det knakar! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards