maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

En oförklarligt låst dörr, och en liten skyddsängel tro?

Av Malin Larsson - 21 juli 2011 15:00

Jag skulle gå in på toaletten för att skölja av en sak Benjamin hade spytt ner, men när jag försökte öppna så var dörren låst? Det var ju bara jag, mamma och Benjamin hemma och ingen var på toa. Dörren är jättetrög och det finns inte en chans att den kan låsa sig själv, men låst var det och det gick inte att få upp. Jag tog hemnyckeln för att gå ut och låsa upp balkongdörren som går till toan från baksidan så att vi kunde gå in där och låsa upp. Gissa vad jag hittade när jag var påväg ut? En liten dregglande Benjamin med en skruv i munnen! Vi vet inte alls vart han kan ha fått den ifrån. Men finns det ett samband tro? Hade dörren inte gått i lås så hade jag ju inte vart påväg ut där utan jag hade gått in på toaletten och jag hade då inte sett att Benjamin lurade med kvävningsrisken medans han var så lugn och glad.


Benjamin har nog visst en skyddsängel han, min käre morfar! Jag är nästan helt säker på att det är du, att det är du som är här och vakar över oss. Jag är dig så innerligt tacksam, jag älskar dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards