maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Vackert somrigt väder, promenad på stan med lilla fröken Natha, pappsens födelsedag och bad på tingsnäs med badgalen lillskrutt!

Av Malin Larsson - 28 juni 2011 22:53

Idag har jag varit hurtig, har varit ute nästan hela dagen!


Dagen började med att jag gick upp o duscha innan Benjamin hade vaknat, gjorde mig i ordning och sånt. Som vanligt var han jätteglad när han sen vaknade och jag tog upp honom för att göra frukost, havregrynsgröt som vanligt.

Efter frukosten skulle jag plocka rätt lite så att vi kunde gå ner på stan sen så jag tänkte att Benji skulle få titta på Brum, han verkade ju så himla facinerad av det föregående dag. Så jag satt honom i matstolen sin framför tv:n, som vanligt satt han blixtstilla med munnen uppen och bara stirrade på filmen som gick på tv:n medans jag plockade. Så Brum är visst en hitt! ;)


Sedan gick jag och Benji nere på stan med lilla fröken Natha, köpte sallad + vatten och så en ny bikini(!) Sedan gick vi hem eftersom pappa min fyller år och jag fick ju lov att ge honom sin roliga present (en nötskål med nötter på + en nötpåse. Haha)

Jag och Benji åt mat, började packa ihop lite och sedan började vi gå mot tingsnäs! Jag bestämde mig nämligen för att vi skulle bada eftersom vädret har varit så somrigt o varmt idag (+att jag ju hade köpt en ny bikini som absolut fick lov att invigas, haha.)


Jag trodde att jag skulle få bära Benjamin ut i vattnet när vi kom dit för han är ju en sån badkruka, vattnet ska vara varmt när han badar förstår ni. Han badar knappt på badhuset. Men ack nej, han tog tag i händerna på mig och bara rusade mer i vattnet med sina foppatofflor på fötterna. Mamma fick ju bara vackert följa efter!


Det var jättekallt i vattnet till en början, men sedan blev det faktiskt riktigt skönt. Benjamin gick enda ut tills vattnet var över midjan på honom (vilket betyder att det var ungefär vid knäna på mig) men sedan tyckte han de vart för kallt så han skulle upp, så jag fick mig en kalldusch från midjan och ner jag oxå.

Riiktigt hääärligt kallt. *NOT*


Sedan kom Jonas, han tyckte att vi skulle gå till glassbåten (något jag aldrig hört talas om eller vart på förut) och köpa glass så de va precis vad vi gjorde.

Vi babblade en massor under glassätandet men sedan bestämde jag att det var dags för mig o Benji att gå hem o sova.


När vi va påväg hem insåg jag hur mkt mygg det var, det var säkert ett tiotal som försökte bita Benjamin men jag tror och hoppas att jag lyckades flaxa iväg alla.

Inte ska dem jävlarna få suga blod från min son, åh nej du.


Sedan när vi kom hem duschade jag av honom, borstade tänder, gav honom sin vällingflaska + snuttefilt och la honom i sängen. Han pratade förfullt i ca ½h men sedan blev det knäpptyst, vilket betyder att han gör som alltid. Han somnar precis som om man har tryckt på en avstängningsknapp, med ett klick.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards