maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Halsfluss borde förintas! Vredesutbrott? Kan man nog kalla det.

Av Malin Larsson - 1 juni 2011 17:23

Nu är jag less på detta, jag vill inte vara sjuk längre!

Jag är en människa som deffinitivt inte klarar av att vara sjuk en längre tid,

några dagar går det bra men sedan blir jag både rastlös och jättegrinig.

Men jag orkar nästan ingenting.


På Söndag elr Måndag börjar resan ner mot Skåne, innan det vill jag hinna med alldeles för mycket som jag skulle ha börjat med för längesen.

* Göra något kul med mina kompisar, för jag kommer att sakna dem även fast det finns fullt med roligt folk där nere.

* Städa rummet, för de är ju inge kul att komma hem igen när rummet ser ut som ett stort bombnedslag. Man är ju inte så pepp på att börja städa då heller.

* Packa kläder för både mig och Benjamin, och eftersom garderoben ser ut like hell måste jag rensa igenom den först för att hitta någonting.

* Tvätta skitiga kläder. Dem flesta är tvättade men man har ju vissa skitiga favorit kläder som man oxå vill ha med sig.

* Umgås lite med iaf större delen av min familj, speciellt min lillebror för honom kommer jag verkligen att sakna.

* Hitta mina borttappade älskade vita tofflor som Jimmy ska försöka leta fram hemma hos sig, dem och jag var verkligen bästa kompisar förra sommaren.


Men nästan ingenting av dehär orkar jag göra för att jag är sjuk, och jag blir så jävla förbannad, jävla halsfluss elr vafan de är! Jag har sett fram emot att åka ner till Skåne och ha kul, men nu är jag sjuk och det verkar inte som att jag kmr bli frisk dem närmaste dagarna fast jag äter pencilin, fuck it.


Inatt kunde jag inte somna förns kl 4, ändå va jag helt utmattade tidigare på dagen när jag fick besök av Jennifer och vi lagade mat. Jag la mig sedan vid 23 efter bb, tog den sista pencilinen för dagen och så en alvedon så att jag skulle slippa vakna upp med skyhögfeber under natten.


Pencilindag 3

Jag vaknade inte under natten. Vaknade sedan kl 9 av mitt "Pencilin-alarm nr 1" så jag tog en och sedan somnade jag om. Sedan vaknade så sent som kl 13, och hade jag 38.8 grader i feber. Väldigt kul tyckte jag.

Nu senare mot dagen har inte febern varit riktigt så hög, 38 grader innan jag tog min andra pencilin kl 16. Men jag orkar ju ingenting, hela kroppen värker och halsen tar fortfarande livet av mig.


Tänkte jag skulle börja med att rensa garderoben iaf, men bara att ta upp kläder från tvättstugan gjorde mig slut och yr. Menmen, jag får väl ta lite i taget och hoppas på att jag iaf blir klar idag.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards