maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Inne på pencilin dag 2, mår än så länge inte så mkt bättre.

Av Malin Larsson - 31 maj 2011 15:19

Jag kommer att här på min blogg försöka skriva ett "pencilin-schema" så jag kan redovisa för mig själv om pencilinen hjälper elr inte, tkr ni inte att det är intressant att läsa om mina händelserika dagar med feber, halsont och pencilin så låt helt enkelt bli för jag skriver det mest för mig själv :)


Inatt vaknade jag återigen vid kl 01.00 och hade jättehög feber, dehär gången var det uppe i så mkt som 40 grader. Jag mådde jätte dåligt och tog min 3dje pencilin tablett för dagen + en värktablett. Innan jag somnade igen vid 6-tiden så tog jag min temp och då var den så lite som, 36.7 om jag inte minns fel? Väldigt effektivt ;)


Jag vaknade imorse((?) kl 11 ca) av att Jonas skickade sms till mig, "Jag och Frida kommer till dig :)" och jag som fortf var väldigt sömndrucken tänkte bara "jahaaa.. elr va?" Fick lov att fråga "menar du att ni kommer hit nu?" Haha ja det menade dem, för en kort stund därefter stod dem och knackade på dörren! Men som tur var hade jag hunnit både gå upp och klätt på mig då, hade även ställt upp ytterdörren och slängt mig framför tv:n i soffan. Dem hade håltimme och stannade här ett tag för att göra mig lite sällskap (och ha något tidsfördriv, haha) Men det är alltid trevligt att träffa folk när man är sjuk, för man blir så nerdrans rastlös! Jonas tkt föresten att jag såg "vääldigt" pigg ut, tkr inte ni oxå det? ;)



Pencilin dag 2

Jag mår inge bättre än vanligt, lika ont o jävligt i halsen osv.

Hade visserligen lite mindre feber än vanligt när jag steg upp imorse, 37.7 grader.

Nu har jag 37.8 efter att ha tagit den andra pencilin-tabletten för dagen.


Men usch vad man mår illa av dedär pencilin-tabletterna, inatt trodde jag verkligen att jag skulle spy. Därför parkerade jag en hink så fint brevid min säng, så att ingen olycka skulle hända. Men den stod bara där och väntade på sällskap, men inget hände, good for me!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards