maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Snurrigt.

Av Malin Larsson - 24 maj 2011 17:29

Ojoj stressig o rörig dag, men de är bra då sover jag riktigt gott inatt sen!


Vaknade ca kl halv 9 av att Benjamin satt i sin säng och pratade för sig själv, men han verkade då fortf jättetrött så jag la honom brevid mig i min säng. Han höll på att somna flera gånger när jag nynnade och kliade honom på ryggen, men precis när han var påväg att somna så blev han jätte arg och skulle ist sätta sig upp.

Tillslut så gick jag upp och gjorde en flaska till honom, då sov han i kanske ½ h till och var sedan mkt gladare.


Vi gick upp, lekte lite med leksaker o hade oss, sedan fick jag sms från en i föräldragruppen "Ska du på träffen idag, vill du ha skjuts?" Ojsan! Eftersom vi nyss klivit upp ur sängen förstod jag ju att Benjamin inte ville sova, så vi fick hoppa in i duschen båda två haha.


Efter att vi duschat så va han ju hungrig, så fick i honom lite mat men han var även så trött så fick lägga honom.


När hon sedan skickade sms att "Nu är vi här" så låg Benjamin fortf o sov, men jag hade iaf bara skötväskan kvar att packa. Sedan i bilen hade dem DVD-skärmar med Mora träsk, för dem älskade hennes dotter att titta på och det gjorde nog visst Benji oxå för han blev helt knäpptyst därbak började först fundera på om han somnat men nej då han var bara så inne i filmen. Hon som jag åkte med skulle även leda 2 andra till dit vi skulle men gissa vad, vi åkte vilse allihop haha ;)

Vi va på föräldra träffen i säkert 2½ h elr något sånt, vi fick fika och vi babblade på förfullt samtidigt som alla barn lekte runt på golvet. Sedan fick jag skjuts hem.


Nu sitter jag här och försöker få i mig lite mat, men är inge sugen alls.

Benjamin ligger i bilstolen och sover och snart jag jag sätta över honom i vagnen för vi ska knalla upp till Jennifer, som jag sa igår så ska hon försöka göra något åt mitt envisa hår idag. Tror att det har slutat regna nu oxå så ska väl passa på att gå nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards