maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Sova sova, sköönt att sova.

Av Malin Larsson - 16 februari 2011 10:05

Igår kväll ville Benjamin inte somna, han låg och fillosoferade för sig själv ett tag i sängen efter att flaskan tagit slut men sen gick det inge mer. Jag la mig i vår säng och la honom brevid, han ville gärna inte ligga still men så började jag klia honom på ryggen och han blev som helt förstenad. Det dröjde inte lång tid tills han lungt och stilla somnade. Sedan vaknade han bara en gång inatt, skönt :)


Nästa gång så vaknade han strax innan 8, lite tidigt för två sjuklingar att stiga upp tänkte jag så jag gick ner och gjorde en flaska.  Då kom pappa hem från praktiken, den stackarn mådde inge bra. Vi la oss alla tre och myste i den stora sängen medans Benjamin sörplade i sig sin flaska. När det var lite kvar i flaskan började han busa runt i sängen, vred och vände på sig hit och dit. Sedan när han en kort stund senare ville ha resten av flaskan höll ögonen på att sjunka ihop. När flaskan sedan var slut trodde jag att det skulle bli världens liv, men istället fick han ur sig ett "mm-ma" slängde armen runt mig och somnade nästan pladask. Jag låg och myste ett tag men sedan somnade nog jag oxå om igen.


Klockan 9 vaknade han på nytt och var sååååå pigg, då fick ingen sova längre visade han genom att titta på stackars pappa som knep ihop ögonen och riktigt försöka stänga ute ljudet när Benjamin gav av ett riktigt glädjetjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards