maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Trött mamma,

Av Malin Larsson - 10 februari 2011 22:18

Inatt har varit en jobbig natt, Benjamin har haft feber hostat och snorat. Han fick sova mellan oss inatt, men det tog lång tid innan han somnade och han vaknade säkert en gång i timmen och gnällde. Ingen pigg och glad mamma imorse. 

Men kl 9 skulle vi va på BVC och få spruta, så kl 8 gick jag upp.

Men Benjamin hade fortfarande feber så jag fick lov att boka om, igen.


Så sedan kl 8 imorse har Benjamin varit vaken, han ska ha blivit runtburen elr setat i knät inprincip hela dagen. Han sov max en halvtimme runt kl 16 och sedan har han varit vaken, gnuggat sig i ögonen men vägrat att sova. Men han här ändå varit väldigt glad (sålänge någon burit runt honom elr haft honom i knät)

Vart får han all energi ifrån, han är ju sjuk?!


Kl 21 ungefär somnade han efter ca 1h i vår säng när jag låg brevid honom och han sörplade i sig en flaska. Både suppalvedon och näsdroppar har han fått och jag har gnuggat flytande alvedon på tandköttet åt honom,

men det blir inte bättre och inget verkar hjälpa..

På denhär korta tiden efter har jag hunnit springa upp flera gånger av att han har vaknat och gnällt. Skönt iaf att pappa har kommit hem nu från jägarexamensmötet så att han kan hjälpa, för mamma är verlkigen helt slut nu!


Imorron har jag och Jimmy lovat att vara barnvakt åt Ludvig och Vilma över dagen oxå, vi får se hur det går för just nu verkar det inte som att det blir så mkt sömn inatt hlr när stackars Benjamin är sjuk.

Elr sjuk och sjuk, det är en tandsing på gång.

Jobbigt de att dem andra tänderna har gått så bra men absolut inte denhär..

 

Sedan som grädde på moset så fick jag ett brev från Skatteverket hit(?!)

Där stod en massa trevliga saker, och bättre blev det inte.

Jag ska flytta min adress hit nu, så får vi väl se hur vi klarar det.

Är så jävla less på detta nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards