maaliiiinlarssson

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Härlig dag!

Av Malin Larsson - 28 januari 2011 22:18

Dagen har varit jättelyckad!

Jag Benjamin, Jimmy, Jörgen, Sebastian och Alexander åkte med Fredrik, faster Janet och kusinerna Ludvig och Vilma till Borlänge och gick på Aqua Nova.


Det var andra gången Benjamin badade på badhus i hela sitt 5 ½ månaders liv ;) Han var helfachinerad och han älskade vattnet, sist alltså första gången han badade på badhua så var det ju inte så poppulärt för att vattnet var så kallt då vi var på Mora badhus. Tyvärr tänkte jag ju inte på att ta med mig någon kamera så det blev inge kort.


Innan vi åkte hade Benjamin sovit ca 1 ½ timme i sin säng men han brukar sova i ca 3 timmar, men han var vaken hela vägen till Borlänge. Sedan var han jätte livlig, studsadde och plaskade förfullt även fast han fick vatten i ögonen hit och dit vilket han brukar hatar. När jag la honom på mage och höll en hand under hans bröst så sprattlade han med benen precis som han försökte simma :) Jag SKA börja på babysim även om jag måste göra det i Älvdalen elr Rättvik. Ett tag blev han därimot lite kinkig så vi blandade en flaska och han somnade i min famn. Men när jag skulle lägga ner honom i bilstolen som vi hade med oss in så vaknade han igen och blev jätearg, då ville han inte sova längre. Han låg i bilstolen och fillosoferade för sig själv så jag tog upp honom och fortsatte bada, och då var han lika glad igen.


Väl ute sen efter att vi badat klart så va han jättegrinig men innan vi hunnit bära ut honom till bilen så hade han somnat. Vi åkte till Djurås för att äta och då vaknade han igen, jätteglad. Sen var han vaken hela vägen tillbaka till Mora. Vad får han all energi ifrån?! När vi kommit hem tvättade vi av honom och la honom i sängen med flaskan, men där ville han inte ligga. Förmodligen var han övertrött, för efter att bara ha gnällt i några minuter så blev han helt tyst och somnade.


Jag själv är jättetrött, och har ont i hela kroppen.

Ändå har jag inte gjort så mycket annat än att ha setat i barnpoolen där med Benjamin och plaskat. Snart blir det sängen för mig oxå!


Detta måste snart göras om igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Larsson - 4 januari 2013 00:07

Vet du en sak? Du har nått botten. Att du framför hans egna ögon valde bort honom, att du bara vände dig om och gick - med hans eko av skrik och gråt efter dig. Som jag har kämpat, som jag har stridit - för att du ska ta dig i kragen, svälja din stol...

Av Malin Larsson - 22 december 2012 22:50

Vi är hemma sedan ett litet tag och Benjamin har just somnat. Vi har denna eftermiddag/kväll haft julfirande hos morfar & Lena, med morfarsmor Kerstin, morbror John, Isabell & moster Ida. Har haft helkul med disskutioner och funderingar. Benjamin bab...

Av Malin Larsson - 6 november 2012 23:05

                                                                         ...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 20:12

Skola som vanligt idag, från 11-15.30. Lämnade Benjamin på dagis till lunch. Men han vaknade nog på helt fel sida idag, vart jättesur på både mig och dagispersonalen för att han inte fick cykla när alla andra barnen gick in för att äta. När jag sedan...

Av Malin Larsson - 6 september 2012 00:14


Mörkret faller, och vinterkylan kommer allt närmare. Pessimisten väcks i mig -  Hur i hela världen ska jag kunna klara dehär? Jag går på ojämn mark, jag tragglar mig fram. Går på en väg för att finna svar. Lyfter på varenda sten, rannsak...

Ovido - Quiz & Flashcards